سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دستیار دانش بردباری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
عارفان دلسوخته
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» قدر و ارزش اولیای خدا

به نام خدا


  یک سال عبدالملک بن مروان در مراسم حج طواف می کرد و امام زین العابدین (ع) پیشاپیش او سرگرم طواف بود و اعتنایی به او نداشت، عبدالملک که حضرت را از نزدیک ندیده بود و او را به قیافه نمی شناخت، گفت: این کیست که جلوتر از ما طواف می کند و به ما اعتنایی نمی کند؟ گفتند: او علی بن الحسین است.

عبدالملک در کناری نشست و گفت: او را نزد من بیاورید. وقتی که حضرت نزد او حاضر شد، گفت: ای علی بن الحسین ، من قاتل پدر تو نیستم چرا نزد من نمی آیی؟

امام فرمود: قاتل پدرم دنیای او را فنا کرد، ولی پدرم آخرت او را تباه ساخت، اینک اگر تو هم م یخواهی مثل قاتل پدرم باشی، باش!

عبدالملک گفت: نه ، مقصودم این است که نزد ما بیایی تا از امکانات دنیوی ما برخوردار شوی.

در این هنگام امام روی زمین نشست و دامن لباس خود را پهنکرد و گفت: خدایا قدر و ارزش اولیای خود را به وی نشان بده. ناگهان دیدند دامن حضرت پر از گهرهای درخشانیست که چشمها را خیره می کند. آنگاه گفت: خدایا اینها را بگیر که مرا نیازی به اینها نیست.

منبع: سیره پیشوایان/ مهدی پیشوائی

 





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » میثم عارف حسین ( شنبه 89/1/28 :: ساعت 11:20 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

راز خوشبختی
قدر و ارزش اولیای خدا
توصیه هایی از آیت الله سید عبدالکریم کشمیری ره
عارف کامل آیت الله سید عبدالکریم رضوی کشمیری ره
مرگ زیبا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 4176
» درباره من

عارفان دلسوخته

» آرشیو مطالب
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب